המפכ"ל לשעבר: "אין לי כבוד לבן גביר, הוא עבריין"

מהדורת הבוקר 9 Comment on המפכ"ל לשעבר: "אין לי כבוד לבן גביר, הוא עבריין"

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ בשיחה עם 'קול חי': "אי אפשר להשוות בין הפגנה להפגנה. ברגע שיש הפגנות אלימות של חרדים שגורמות לנזק – צריך לפעול. יש הבדל גדול וצריך לעשות הכל כדי לא לפגוע במפגינים. יש הבדל מהותי בין ההפגנות"

צילום: Miriam Alster/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב ניצב בדימוס אסף חפץ שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (ראשון) וסירב להכיר בכשלי הארגון בראשו עמד. חפץ תקף בחריפות את השר בן גביר והתעקש, חרף העובדה שבהפגנות החרדים מופעלת אלימות משטרתית גבוהה בהרבה מזו שבהפגנות נגד הממשלה – המדיניות, לדבריו, הינה עניינית לחלוטין ואינה תלויה בזהות המחאה.

על רקע הסערה סביב רצונו של השר בן גביר להדיח את מפקד מחוז תל אביב המשטרה, אמר חפץ: "מפכ"ל המשטרה צריך לנהל את המשטרה. בן גביר מנסה לנהל אותה זה לא צריך להיות ככה. היועמ"שית צודקת. סבב המינויים הזה לחלוטין לא תקין, בטח לא בעיתוי הזה. תמיד מתייעצים ועושים דיונים. היא עשתה נכון שעצרה את זה. זה מינוי לא ראוי. אנחנו כבר רואים שהמפכ"ל נסוג מזה".

לדבריו "יש פה התערבות גסה של השר בהתנהלות המשטרה. אין שום היגיון לעשות את הסבב בעיצומן של ההפגנות".

חפץ הביע הזדהות מוחלטת עם ההתבטאות לפיה השר בן גביר הוא עבריין: "לחלוטין, בן גביר הוא עבריין. יש לו הרשעות. אין לי טיפת כבוד למינוי שלו לשר. הוא פשוט לא מתאים. אני קיוויתי שאולי הוא ישתלט על עצמו ויעבוד כמו שצריך, אבל היום לחלוטין ברור שהוא לא מתאים. הוא מפר את האיזונים ומפרק את הארגון. הוא מתערב באיזונים העדינים בעבודת המשטרה".

בתגובה לדברי המגיש בצלאל קאהן, שאמר כי המשטרה היא ארגון רקוב שזקוק לריענון משמעותי, הגיב חפץ: "זה קישקוש שהארגון רקוב. זה לא נכון".

עוד אמר: "עבדתי עם הרבה שרים. דבר כזה נורא כמו בן גביר לא היה. תפקידו של השר לתת מדיניות, להביא תקציבים ולדאוג שהארגון יפעל כמו שצריך. הוא לא עושה את זה. אמרתי בקולי שגם המפכ"ל איבד את האמון וצריך להתפטר. עכשיו הוא חזר בו. הוא עשה טעות גסה. לא יתכן שמפכ"ל לא יעמוד מול שר שמנסה להתערב בכל דבר חיובי שם".

בתגובה לטענה כי בהפגנות החרדים, המשטרה מפעילה כוח רב פי כמה וכמה מזה שבהפגנות נגד הממשלה, הגיב חפץ: "אי אפשר להשוות בין הפגנה להפגנה. ברגע שיש הפגנות אלימות של חרדים שגורמות לנזק… יש הבדל גדול וצריך לעשות הכל כדי לא לפגוע במפגינים. יש הבדל מהותי בין ההפגנות האלה והאלה. זה לא קשור לחרדים. מפעילים אמצעים רק בשיקולים ענייניים", התעקש המפכ"ל לשעבר.



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על יהודי יקר כבן גביר. האיש "עבריין", לפי מושגיכם המסולפים, לפי המוסר השמאלני המזוייף, שכביכול דואג לזכויות אדם (כמובן עד שלוקחים לו את החנייה… או את התפקיד).
    מה הדיבורים על "התערבות בעבודת המשטרה"? שר המשטרה, בתוקף סמכותו, קובע מדיניות משטרתית, בהחלט לפי השקפת עולמו, אין לזה שום קשר לפוליטיקה, בדיוק כפי ששר אוצר קובע מדיניות, ושר בטחון קובע. לצערנו הנסיון עם המשטרה מלמד שחלק מאנשיה, לפחות, אינם נקיי כפים.
    וכל ההצהרות שלך ושל חבריך מעוררות בחילה בצביעות הבולטת. וכפי הנראה כולכם מדקלמים את הטיפשות של לפיד "זה אנשים אחרים", ברור שזה אנשים אחרים, לא אנ"ש!

  2. 8

    אויש שמלאני מסריח אי אפשר להשוות שקרן בן שקרן תגיד תאמת שאתם אלימים כלפי חרדים וכלפי שמאלנים עדיני נפש

  3. 7

    אין לו כבוד לעצמו גם הוא היה עבריין אבל זה עבריין מסוג אחר עבריין עם מדים שמותר לו לעשות הכל תחת חסות החוק

  4. 5

    גזען שמאלני שטובשאתה לשעבר

  5. 4

    לא יודעת אם לבכות או לצחוק, לא שאני כל כך מחבבת את בן גביר, אבל לקרוא לו עבריין, לדבר בגסות למראיין, לנבל את פיו והעיקר להגן על המשטרה חביבתו, עצוב לשמוע יהודי מדבר כך

  6. 3

    לשר המופקד על המשטרה מותר לעשות הכל
    גם להוריד בדרגה את המפכ"ל חפץ הבדימוס הכושל לדרגת טוראי
    ככה העם רצה שרק בן גביר יהיה שר המשטרה ויעשה מהפיכה במשטרה הלא מתפקדת של ישראל

  7. 1

    ב א מ ת אסף פחץ? רק בגלל הרשעה אחת על מה. על שלט שנכתב עליו ,לגרש את האויב הערבי,. לי ברור שאויב אלו רק מחבלים שעשו פיגועים ולא רק ערבי. זה ברורמ לכל בר דעת ובן גביר הסביר זאת.. ר–ק על זה הוא ,הוןרשע, בסעיף "הסתה לטרור" 0וסעיף אפשר לתקוע על כל דבר בהתאם ל,פרשנות" ואתה, מר חפץ שהפרץ את ההסכםפ עם הרב עוזי משולם ז,ל, שב בשקט. ההסכם היה שהוא יעביר את החומרים שיש לון על ילדי תימן ואתם תעזבו אותו. בתקופה שלך עשו מצור עליו בתוך ביתו כשתלמידיו הגיעו אליו לעשות מכירת חמץ.יריתם ב ג ב (לא מלפנים) בשלומי אסולין ז"ל. תלמידו. אז שב בשקט. עשה צתשובה אם אפשר !!!!!! מי שעשה את האלאגאן זו המשטרה בראשותך אז!! בן גביר לא עבריין אלא הורשע בסעיף קל על שלט ,לגרש האוויב הערבי"..הוא לא גנב ולא רצח ולא היכה. אין לכם מילה על חכי"ם ערבים וחכי,ם משמאל שאמרו דברים נוראים כולל להסית נגד העם והמדינה באמירה בטקס יום הזיכרון לשואה(!!!9 מול עיני רבים כולל מחו,ל :,ףאני מזהה תהליכים שמזכירים את שנות השלושים בגרמניה"– בושה זו לא מילה !!!!! שרים וחכי"ם משמאל וגם חכי,ם ערבים אמרו דברים גרועים פי מליון וגם עו,ד בשם דויד חודק וגם רון חוןלדאי ראש עיריית ת,א- יפו ועוד חברי כנסת.